STREFA PACJENTA

Na tej stronie udzielimy Państwu niezbędnych informacji
na temat funkcjonowania Centrum Medycznego VISUS.

Dla Pacjenta

PRAWA PACJENTA

ROZDZIAŁ 8.
Prawo pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza

Art. 31. 1. Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy mogą wnieść sprzeciw wobec opinii albo orzeczenia określonych w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty, jeżeli opinia albo orzeczenie ma wpływ na prawa lub obowiązki pacjenta wynikające z przepisów prawa.

2. Sprzeciw wnosi się do Komisji Lekarskiej działającej przy Rzeczniku Praw Pacjenta, za pośrednictwem Rzecznika Praw Pacjenta, w terminie 30 dni od dnia wydania opinii albo orzeczenia przez lekarza orzekającego o stanie zdrowia pacjenta.

3. Sprzeciw wymaga uzasadnienia, w tym wskazania przepisu prawa, z którego wynikają prawa lub obowiązki, o których mowa w ust. 1.

4. W przypadku niespełnienia wymagań określonych w ust. 3 sprzeciw jest zwracany osobie, która go wniosła.

5. Komisja Lekarska na podstawie dokumentacji medycznej oraz, w miarę potrzeby, po przeprowadzeniu badania pacjenta, wydaje orzeczenie niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia wniesienia sprzeciwu.

6. Komisja Lekarska wydaje orzeczenie bezwzględną większością głosów w obecności pełnego składu tej komisji.

7. Od rozstrzygnięcia Komisji Lekarskiej nie przysługuje odwołanie.

8. Do postępowania przed Komisją Lekarską nie stosuje się przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.

9. Przepisów ust. 1-8 nie stosuje się w przypadku postępowania odwoławczego w odniesieniu do opinii i orzeczeń, uregulowanego w odrębnych przepisach.

Art. 32. 1. W skład Komisji Lekarskiej wchodzi trzech lekarzy powołanych przez Rzecznika Praw Pacjenta z listy, o której mowa w ust. 2, w tym dwóch tej samej specjalności, co lekarz, który wydał opinię albo orzeczenie, o których mowa w art. 31 ust. 1.

2. Konsultanci krajowi, w porozumieniu z właściwymi konsultantami wojewódzkimi, opracowują raz w roku w terminie do dnia 30 marca, listę lekarzy w danej dziedzinie medycyny, którzy mogą być członkami Komisji Lekarskiej.

3. Z tytułu uczestnictwa w Komisji Lekarskiej lekarzowi przysługuje wynagrodzenie, które ustala Rzecznik Praw Pacjenta.

4. Koszty działania Komisji Lekarskiej są finansowane z budżetu państwa, z części będącej w dyspozycji Rzecznika Praw Pacjenta.

5. Minister właściwy do spraw zdrowia, po zasięgnięciu opinii Naczelnej Rady Lekarskiej, określi, w drodze rozporządzenia, sposób działania Komisji Lekarskiej uwzględniając efektywność realizacji praw pacjenta.

Rejestracja

Centrum Medyczne

Centrum Medyczne - Starachowice

budynek Centrum Medycznego VISUS

Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta Centrum Medycznego VISUS

mgr Aneta Kruk

Przyjmuje Pacjentów w sprawach skarg i wniosków.

Rzecznik Praw Pacjenta

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta

www.bpp.gov.pl

OGÓLNOPOLSKA BEZPŁATNA INFOLINIA

UMÓW SIĘ NA WIZYTĘ

Skorzystaj z naszego formularza, aby umówić się na wizytę u specjalisty.

Zapraszamy

NASZE PLACÓWKI

Rejestracja do poradni odbywa się osobiście, telefonicznie, za pośrednictwem osób trzecich lub za
pomocą rejestracji internetowej. Jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc w każdej chwili.

Centrum Medyczne

Centrum Medyczne VISUS - Starachowice

Administracja

Biuro - Starachowice

NIP: 6641528063  KRS: 0000190240

Centrum Medyczne

Centrum Medyczne VISUS - Ostrowiec Świętokrzyski

Okulistyka, Diagnostyka Okulistyczna, Pracownia Laserowa

Centrum Medyczne

Centrum Medyczne VISUS - Kielce

Okulistyka, Diagnostyka Okulistyczna, Pracownia Laserowa

ODWOŁAJ lub przełóż WIZYTĘ, jeśli nie możesz przyjść.

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA CENTRUM MEDYCZNEGO VISUS

Zapraszamy do wysyłania pism przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą i platformę ePUAP. Przed złożeniem pisma w formie elektronicznej prosimy o zapoznanie się z instrukcjami i najczęściej zadawanymi pytaniami.

Elektroniczna skrzynka podawcza VISUS II Sp. z o.o.: /VISUS2/SkrytkaESP/