STREFA PACJENTA
Na tej stronie udzielimy Państwu niezbędnych informacji
na temat funkcjonowania Centrum Medycznego VISUS.
Dla Pacjenta
PRAWA PACJENTA

ROZDZIAŁ 13.
Postępowanie w sprawach praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów
Art. 59. 1. Przez praktykę naruszającą zbiorowe prawa pacjentów rozumie się:
1) bezprawne zorganizowane działania lub zaniechania podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych,
2) stwierdzone prawomocnym orzeczeniem sądu zorganizowanie wbrew przepisom o rozwiązywaniu sporów zbiorowych akcji protestacyjnej lub strajku przez organizatora strajku
— mające na celu pozbawienie pacjentów praw lub ograniczenie tych praw, w szczególności podejmowane celem osiągnięcia korzyści majątkowej. Nie jest zbiorowym prawem pacjentów suma praw indywidualnych.
2. Zakazane jest stosowanie praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów.
3. Ochrona zbiorowych praw pacjentów przewidziana w ustawie nie wyłącza ochrony wynikającej z innych ustaw, w szczególności z przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów oraz przepisów o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
Art. 60. Stroną postępowania jest każdy, kto wnosi o wydanie decyzji w sprawie praktyki naruszającej zbiorowe prawa pacjentów lub wobec którego zostało wszczęte postępowanie w sprawie stosowania takiej praktyki. Do wnoszącego o wydanie decyzji w sprawie praktyki naruszającej zbiorowe prawa pacjentów stosuje się przepisy art. 50 ust. 1 i 2.
Art. 61. 1. W postępowaniu w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów Rzecznik ma prawo żądać przedstawienia dokumentów oraz wszelkich informacji dotyczących okoliczności stosowania praktyk, co do których istnieje uzasadnione podejrzenie, iż mają charakter praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania żądania.
2. Żądanie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać:
1) wskazanie zakresu informacji;
2) wskazanie celu żądania;
3) wskazanie terminu udzielenia informacji;
4) pouczenie o sankcjach za nieudzielenie informacji lub za udzielenie informacji nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.
3. Każdy ma prawo składania na piśmie — z własnej inicjatywy lub na prośbę Rzecznika — wyjaśnień odnoszących się do istotnych okoliczności sprawy dotyczącej naruszenia praw pacjentów.
Art. 62. Rzecznik wydaje postanowienie o wszczęciu postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów i zawiadamia o tym strony.
Art. 63. 1. Rzecznik odmawia, w drodze decyzji, wszczęcia postępowania, jeżeli działanie lub zaniechanie w sposób oczywisty nie spełnia przesłanek określonych w art. 59 ust. 1 lub jeżeli wnoszący o wydanie decyzji o uznaniu praktyki za naruszającą zbiorowe prawa pacjentów nie uprawdopodobnił pozbawienia pacjentów ich praw lub ograniczenia tych praw.
2. Rzecznik może odmówić, w drodze decyzji, wszczęcia postępowania, jeżeli uzna to za uzasadnione.
Art. 64. 1. W przypadku wydania przez Rzecznika decyzji o uznaniu praktyki za naruszającą zbiorowe prawa pacjentów nakazuje on jej zaniechanie lub wskazuje działania niezbędne do usunięcia skutków naruszenia zbiorowych praw pacjentów, wyznaczając terminy podjęcia tych działań. Decyzji nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.
2. W decyzji, o której mowa w ust. 1, Rzecznik może nałożyć na podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych albo organizatora strajku obowiązek składania w wyznaczonym terminie informacji o stopniu realizacji działań niezbędnych do zaniechania praktyki naruszającej zbiorowe prawa pacjentów lub usunięcia skutków naruszenia zbiorowych praw pacjentów.
3. Nie wydaje się decyzji, o której mowa w ust. 1, jeżeli podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych albo organizator strajku zaprzestał stosowania praktyki, o której mowa w art. 59 ust. 1.
4. W przypadku określonym w ust. 3 Rzecznik wydaje decyzję o uznaniu praktyki za naruszającą zbiorowe prawa pacjentów i stwierdzającą zaniechanie jej stosowania.
5. Ciężar udowodnienia okoliczności, o których mowa w ust. 3, spoczywa na podmiocie udzielającym świadczeń zdrowotnych albo organizatorze strajku.
Art. 65. Decyzje Rzecznika są ostateczne. W zakresie nieuregulowanym w przepisach niniejszego rozdziału i rozdziału 14 do postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.
Art. 66. 1. Na decyzję Rzecznika przysługuje skarga do sądu administracyjnego.
2. Sąd administracyjny rozpatruje skargę niezwłocznie.
Art. 67. Nie wszczyna się postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów, jeżeli od końca roku, w którym zaprzestano ich stosowania, upłynął rok.
Strefa Pacjenta
Ważne informacje
Rejestracja
Centrum Medyczne
Centrum Medyczne - Starachowice
- Starachowice, ul. Medyczna 3
- rejestracja.sawickiej@visus.org.pl
- Pon. - Pt. 7.00 - 19.00
- Sobota 7.00 - 14.30
- +48 41 274 12 81
- +48 41 274 13 66
- Konsultacje medyczne naszych specjalistów oraz zabiegi operacyjne odbywają się w ramach kontraktu z NFZ
- Dostępne są również porady i zabiegi odpłatne
budynek Centrum Medycznego VISUS
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta Centrum Medycznego VISUS
mgr Aneta Kruk
Przyjmuje Pacjentów w sprawach skarg i wniosków.
- Starachowice, ul. Kilińskiego 26
- biuro@visus.org.pl
- Pon. - Pt. 12.00 - 14.00
- +48 41 275 21 50
Rzecznik Praw Pacjenta
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
www.bpp.gov.pl
- ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa
- sekretariat@bpp.gov.pl
OGÓLNOPOLSKA BEZPŁATNA INFOLINIA
- Pon. - Pt. 8.00 - 16.00
- 800-190-590
UMÓW SIĘ NA WIZYTĘ
Skorzystaj z naszego formularza, aby umówić się na wizytę u specjalisty.

Zapraszamy
NASZE PLACÓWKI
Rejestracja do poradni odbywa się osobiście, telefonicznie, za pośrednictwem osób trzecich lub za
pomocą rejestracji internetowej. Jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc w każdej chwili.
Centrum Medyczne
Centrum Medyczne VISUS - Starachowice
- Starachowice, ul. Medyczna 3
- rejestracja.sawickiej@visus.org.pl
- Pon. - Pt. 7.00 - 19.00
- Sobota 7.00 - 14.30
- +48 41 274 12 81
- +48 41 274 13 66
Administracja
Biuro - Starachowice
NIP: 6641528063 KRS: 0000190240
- 27-200 Starachowice, ul. Kilińskiego 26
- biuro@visus.org.pl
- Pon. - Pt. 8.00 - 16.00
- +48 41 275 21 50
- +48 41 275 21 40 (fax)
Centrum Medyczne
Centrum Medyczne VISUS - Ostrowiec Świętokrzyski
Okulistyka, Diagnostyka Okulistyczna, Pracownia Laserowa
- Ostrowiec Świętokrzyski, ul. Śliska 16 (wejście od ul. Niskiej)
- rejestracja.ostrowies@visus.org.pl
- poniedziałek - piątek 7.00 - 18.00
- +48 41 248 00 41
Centrum Medyczne
Centrum Medyczne VISUS - Kielce
Okulistyka, Diagnostyka Okulistyczna, Pracownia Laserowa
- Kielce, ul. Sikorskiego 14
- rejestracja.kielce@visus.org.pl
- poniedziałek - piątek 7.00 - 18.00
- +48 41 331 15 00
ODWOŁAJ lub przełóż WIZYTĘ, jeśli nie możesz przyjść.
ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA CENTRUM MEDYCZNEGO VISUS
Zapraszamy do wysyłania pism przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą i platformę ePUAP. Przed złożeniem pisma w formie elektronicznej prosimy o zapoznanie się z instrukcjami i najczęściej zadawanymi pytaniami.
Elektroniczna skrzynka podawcza VISUS II Sp. z o.o.: /VISUS2/SkrytkaESP/